11 Aralık 2010

Yeni Sistem ve sonrası

VirtualBox (veya VMware) kurup, ikili sistemimi aynı anda kullanmayı keşfettim. Şimdiye kadar hep "dual boot" çalışmak zorunda kalıyordum ve uzun süre çalışan programlarım yüzünden bir sisteme uzun süre mahkum kalıyordum. Vbox ve VMPlayer denemelerinden sonra, kesin olarak bu sanal makine işine devam kararı verdim. Bir tek sorun var, o da sanal makinenin hergün yedeğinin alınması gerekiyor. (Olası aksiliklerde tüm herşeyi kaybetmemek için.) Eski çift sistem için ayırdığım disk bölümünü de geri kazanarak bu yedek işini de kolayca hallettim. Tabii, Grub'u kaldırmak ve (sabit) diskin "mbr" kısmını düzeltmek gerekiyordu. Biraz araştırınca, bunu da kolayca atlattık. Detaylar ve referanslar için: Grub/Mbr resimli anlatım ve VMPlayer içinde Kubuntu. (Ben VMPlayer yerine VirtualBox kullandım ve alışık olduğum şekilde Ubuntu yerine Kubuntu kurdum.) Denemek isteyenlere şiddetle tavsiye ederim!

0 Yorum:

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa