03 Temmuz 2009

Wireless

İş yerimdeki ofis bilgisayarımın kullandığı internet bağlantısını kişisel dizüstü bilgisayarımla paylaşabilmeyi uzun zamandır istiyordum ve bu hafta bunu gerçekleştirmek için uğraştım. Sonuç: çok iyi (ama mükemmel değil - sebepleri aşağıda). Aynı duruma düşenler için tecrübelerimi kısaca paylaşmak istedim:

En ucuzundan "wireless USB adaptor" aldım ve ofis bilgisayarına takarak, (ve gerekli sürücüleri yükleyerek) çalıştırdım.

Bu yeni network için Ad-hoc bağlantı tipini WEP şifrelemeyi ve Open kimlik denetimi (yani denetimsiz) seçerek dizüstü bilgisayarlarımdan bağlantı sağladım.

ICS (Internet Connection Sharing) normalde çalışabilir, ama bizim normal ağda MAC-ID filtelemesi yapıldığı için, masaüstüne proxy kurmam gerekti. En basitlerinden olan ezProxy programını kurdum ve www (http-proxy) ayarlarını otomatik olarak seçtim (port 8000). Dizüstü bilgisayarda ise IE'un Araçlar bölümünden Seçeneklere ve sonra Bağlantılar sekmesinden LAN ayarlarına ve altta bulunan Proxy bölmesine, yerel kablosuz bağlantı adresini girdim (192.168.0.1) ve port içinde 8000.

Bunlar işin basit kısmıydı ve hemen kullanmaya başladım. MSN için, ezProxy'nin tavsiyelerine uyarak gerekli servisi tanımladım ve ayarları yaptım.

FTP bağlantıları için de benzer şekilde otomatik servisleri yükledim. Buradaki tek ayrıntı, ftp bağlantısı sağlamak istediğim zaman, sunucu olarak 192.168.0.1 adresine bağlanıyorum ve kullanıcı adı istediğinde user@server şeklinde bağlanmak istediğim adresi giriyorum.

En çok uğraştıran nokta ise, ağ yazıcısını ayarlamak oldu. İlgili portları bilmek, aramak/bulmak ve ayarlamak gerekiyor. ezProxy ile TCP servisi açtım ve 192.168.0.1 adresindeki 9100 portu, ağ yazısının statik ip'sine ve 9100 portuna yönlendirdim. Benzer şekilde, TCP 515 ve UDP 161 yönlendirmelerini yaptım. Daha sonra, dizüstü bilgisayarımdan yazıcı ayarlarına girdim ve yazıcı adresini 192.168.0.1 olarak değiştirdim (port 9100).

Şu an itibariyle sorunsuz bir şekilde istediğim herşeyi yapabiliyorum.

Ancak, WEP çok güvenli değil. Bunu değiştirmenin yollarını arayacağım. MAC fitresi bile kırılabiliyor. WPA ve AES kimlik daha güvenli. Maalesef, Win2k ve Vista ve elimdeki wireless adapter'in programı ile güvenli bir "ad-hoc" bağlantı kurmayı başaramadım.

Başka kullanan olursa, tecrüberini paylaşırsa sevinirim.

Bir network uzmanı, sistem yöneticisi ya da bilgisayarcı için bunlar şüphesiz kolaydır ama son kullanıcı için ortalıkta fazla bir bilgi yok.

0 Yorum:

Yorum Gönder

<< Ana Sayfa